Maia, Didrik og Martin til VM

Postet av Bergens Roklub den 14. Aug 2016

Foto: Estela Re-Ma

Det er ikke bare i Rio det skjer denne sommeren. I kjølevannet av OL og den fantastiske bronsen til Kristoffer Brun skal det arrangeres et VM i roing i Rotterdam 20-28 august. Dette er kombinert senior VM for ikke OL klasser, U23 VM og U19 (junior) VM. Over 1900 deltakere, nesten 700 båter og 70 nasjoner skal delta, noe som gjør det til den største ro-regatten som noensinne er arrangert. Og Bergens Roklub har 3 utøvere med. Maia skal delta i U23 lettvekt 1X, Didrik skal delta i U23 lettvekt 4X og Martin skal delta i U19 4X. De har alle tre blitt tatt ut gjennom gode resultater tidligere i sesongen og tøffe uttaksløp på Årungen. De har vært på Årungen og i Sverige for å trene og finpusse formen i snart 2 måneder nå, så vi tror at disse tre nå ser frem til å komme igang med konkurransene. Bergens Roklub ønsker lykke til. Oppdateringer fra regattaen vil komme på Facebook (husk i "like", så er du oppdatert).

Foto: Estela Re-Ma