OL Bronse til Kristoffer

Postet av Petter Erik Wie den 14. Aug 2016

Fredag 12. august 2016 ble en historisk dag for Bergens Roklub. Kristoffer Brun og hans makker Are Strandli fra Stavanger Roklubb vant OL bronse i lettvekt dobbelsculler. Det er første OL medalje, både for Kristoffer og Bergens Roklub. Han var allerede historisk ved å komme til en OL finale, og vi håpet at en medalje var innen rekkevidde. Kristoffer uttaler etter løpet at de nådde målsetningen, men ikke drømmen. Det er en veldig fin måte å si det på når man er 0,16 sekunder bak sølv og 0,69 sekunder bak gull!

Klubben gratulerer Are og Kristoffer. Vi er veldig stolt av dere. Vi har alle innenfor norsk roing med oss når vi sier at dere er en noen fantastiske forbilder og ambassadører for norsk rosport!

På linken under kan dere se BT sin livesending fra klubbsalen, der mange av klubbens medlemmer hadde samlet seg for å se en thriller av en OL finale.