Kinderegg - helg for Bergens Roklub

Ulrik Wie-Soltvedt (t.v) Mathias Føyner Wie HJA 2-

Maia Emilie Lund DSLV 1X

Kristoffer Brun HSLV 1X

Bergens roklub hadde en god dag på regattabanen lørdag 16. Juni.

Kristoffer Brun og Maia Emilie Lund representerte Norge i World Cup II, Poznan i Polen. Dette var første verdenscup regatta for Maia, og Bergens Roklub har heller aldri tidligere hatt en kvinnelig deltager i en verdenscup regatta. Begge stilte til start i lettvekt singelsculler.

Maia fikk en solid 3. Plass i C- finalen (totalt nr 15). Hun rodde bedre og bedre i løpet av regattaen.

Kristoffer vant sitt forsøksløp på en meget rask tid, kun 5 sekunder bak verdensrekord. Han åpnet også finalen meget raskt og ledet halvveis i løpet, men det ble litt tungt mot slutten og endte på en meget sterk 5. Plass.
Kristoffer ror singelsculler i år, da OL makker i dobbelsculler Are Strandli har tatt et hvileår. De tok som kjent OL bronse i Rio.

I Nordisk mesterskap for junior og senior som gikk av stabelen i Tampere, Finland ble Ulrik Wie - Soltvedt og Mathias Føyner Wie Nordiske mestre i HJA 2- (herrer junior A, toer).
Det var jevnt frem til 1000m, men siste halvdel av løpet viste de to seg som sterkest og rodde inn til gullmedalje foran Sverige på sølv og Danmark som tok bronse.