Stilling ledig som vaktmester

Postet av Petter Erik Wie den 26. Nov 2019

Roald Wie takker av etter nesten ti år som vaktmester i Bergens Roklub, og vi søker derfor hans etterfølger fra januar 2020. Vaktmesteren er selve hjertet i roklubben, og har en viktig rolle som forvalter av roklubbens verdier så vel materielt som historisk og emosjonelt. Vaktmesteren er vertskap for medlemmer, roere, leietakere og deres gjester og fungerer som ambassadør for over hundre år med historie. Vaktmester ivaretar også den daglige kontakten med klubbens cateringpartner Safari Catering.

Siden Bergens Roklub flyttet inn i klubbhuset på Langeneset har vaktmesterrollen blitt håndtert av både par og enkeltpersoner, og vi er åpne for at rollen kan håndteres av en eller to personer i fellesskap. Den eller de vi ønsker til å overta vaktmesterrollen bør ha teknisk innsikt, være praktisk anlagt (gjerne med yrkesfaglig utdanning og/eller erfaring), omgjengelige og med den riktige blandingen av glimt i øyet og tydelighet som skaper trygghet og trivsel for alle brukere av Bergens Roklub. Andre viktige egenskaper er ryddighet, selvgåenhet, fleksibilitet og et øye for gode løsninger.

Vaktmester i Bergens Roklub disponerer vaktmesterleiligheten i klubbhuset til en fordelaktig pris, men stillingen er ellers ulønnet. Det er utarbeidet instruks for vaktmester som skisserer et forventet arbeidsomfang på ca 360 timer pr år. Denne kan oversendes på forespørsel.

Søknad sendes Bergens Roklub v/styreleder på epost sturla.alvheim@gmail.com snarest og innen 08.12.2019. Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.

Ved spørsmål kontakt styreleder Sturla Alvheim, mob 92489670.