Nordisk Mesterskap 2015

Postet av Bergens Roklub den 29. Jun 2015

Nordisk mesterkap for senior og junior ble avholdt på Årungen helgen 27-28/6. Bergens stilte som vanlig med en stor tropp bestående av både utøvere, trenere og foreldre. Denne gangen også supplert med en god heiagjeng bestående av tanter, onkler, besteforeldre og andre assossierte. God stemning og mange gode resultater. Bergens fikk et sølv i junior dobbelsculler med Martin som rodde sammen med Eirik fra Ålesund. De kom i mål foran både det norske og svenske landslaget, og ble kun slått av det danske landslaget (som også skal til Jr VM i Rio). Tiden ble gode 6:42:07. Mathias, Ulrik og Martin fikk også bronse i det offiselle 8+ løpet i nordisk. Det var også mange gode resultater i utenom de offisielle NM løpene (Vestfoldsregattaen). Mathias, Ulrik, Morten og Thomas vant A finalen i dobbelfier jrB på lørdagen. Martin, Børge, Eirik (AARK) og Aksel (AARK) fikk sølv i jrA 4+ på lørdag (slo både Fana båten og det svenske landslaget). Hallvard fikk bronse i senior singelsculler på søndag. Gratulerer til alle. Sjekk ut bildene her og de offisielle resultatene her.