Ny båthenger

Postet av Einar Johan Ludwig Grieg den 9. Jun 2021

Fullastet henger på fergen, på vei hjem fra regatta i Stavanger 6. juni 2021. Foto: Torstein Skage

Etter mange års tjeneste er den gamle båthengeren byttet ut med en ny og flott båthenger fra den anerkjente hengerprodusenten Techau i Tyskland.

Den nye tilhengeren kostet klubben kr. 270.000,- og er delfinansiert med 140.000 fra Sparebank Vest sitt allmennyttige fond. Klubben sender derfor en stor takk til SPV som har gjort denne investeringen mulig! En trafikksikker henger er er en forutsetning for den høye aktiviteten med regattadeltagelse for klubben.

Den nye båthengeren ble tatt i bruk til forrige helgs (4. - 6. juni) regatta i Stavanger. På hjemturen ble det ekstra mange båter på hengeren da Os Roklubb fikk problemer med sin henger og deres båter ble lastet på vår henger.

Styret er godt fornøyd med ny henger og takker Petter Wie for vel gjennomført prosjektledelse. Og takk til Anders Fiskerstrand som var med og hentet hengeren i Oslo i mai.

Den gamle hengeren som har tjent oss godt i over 20 år er solgt.