Markering av Maia sitt EM Gull!

Postet av Petter Erik Wie den 6. Sep 2017

Maia Emilie Lund rodde inn til seier i DSLV 1X i det europeiske U23-mesterskapet i Kruszwica i Polen. Etter å ha notert seg tredjeplass etter første 500m, 2.49 sekunder bak Sveits i ledelsen, startet Bergensjenten opphentingen. Ved 1000m avanserte Maia til en foreløpig andreplass, men i den tredje 500m satt hun opp farten og tok seg forbi til ledelsen ved passering 1500m rodd. Inn mot mål var det ingen som kunne true Maia som vant over en lengde ned til Sveits, som tok sølvet. Sverige tok bronsen. (Bilde: Norges roforbund)

Søndag 10. september kl 18:00 inviterer styret alle klubbens medlemmer med familie til feiring av Maia sitt historiske EM Gull! Vi håper så mange som mulig har anledning til å ta turen ned i klubben på søndag for å gratulere den ferske Europamesteren!

Vi serverer kake og kaffe!